lördag 11 december 2010

wanted dead or alive.

det är lördag, vafan händer idag?

fester typ överallt, men hallå.. man blir fan deprimerad av detta jävla vädret!

men idag vaknade jag typ vid halv tio och sen åkte vi till olofström så jag fick en ny sån tröja, den mamma torktumlade igår.. tack! :)

jag tycker det är helt sjukt med dessa muppar (utvecklingstörda) här i samhället..

dom får allt anpassat efter deras kunskaper, i tex. 7an så finns det muppar som gör prov på en tredje klass nivå, och inte får jobba sig upp. utan man anser att dom kan ju inte, varför inte låta dom försöka så att dom får se hur vi andra har det?

och dom matas med bidrag hit och bidrag dit, från det att dom är barn till de att dom dör..

jag tycker det är helt sjukt att bara för att dom har en diagnos så ska dom kunna få bidrag och göra det dom tycker om och det dom klarar, är det något som dom tycker är svårt så säger dom bara att det är svårt och då slipper dom, hur rättvist är det? om jag skulle säga i skolan att jag tycker det är svårt så säger läraren bara att jag ska försöka igen och igen och igen.....

var finns rättvisan där?

visst dom har en utvecklingstörning, men det ska ju inte påverka samhället med en jävla orättvisa.

att en klasskompis har femtusen kronor i månaden och jag har 1050, jag tycker det är helt orättvist. dom får göra svin enkla prov och får hjälp med allt dom ber om men det får inte en annan "normal unge"

jag anser att dom glider genom livet på en räkmacka men visst dom kan ju inte utbilda sig och bli något "stort" men ändå, dom har sitt bidrag och får enkla jobb och får lön för de..

dom matas ju med pengar, och vi jobbar och sliter och går i skolan och studiebidragen sänks och lönerna sänks.. men dom ska ju ha kvar sitt... inte rättvist alls anser jag!


och har man en gång sagt att det är slut med detta så är det slut!

ibland bygger man upp allt så jävla bra sen bara rasar det igen, då känns allt bara meningslöst..
nej nu ska jag fan ta och göra något av denna lördagen!
film eller fest? eller vad händer? haha, vi får se vad som händer! ;D
seeya,
puss&kram, sofie.

1 kommentar:

  1. håller med till 100% det borde vara mer rättvist här i världen. men ibland är det bra att det är orättvist! <3 kram Mimmi (i 8c)

    SvaraRadera